Com pot créixer el nombre de lectors en català? Faves (mal) comptades

Aniol-Rafel

“Avui dia tots els alumnes que surten de l’escola se suposa que tenen la capacitat de llegir en català i, alhora, cada vegada queden més poques persones que no van poder rebre l’educació en català. Tanmateix, faríem bé de preguntar-nos si realment tots els alumnes que surten de l’escola, malgrat la immersió lingüística, tenen realment adquirida prou competència lectora en català. En tot cas, és evident que l’escola és una de les principals vies d’accés a la lectura dels futurs adults (i per tant potencials lectors, mentre no es digui el contrari), de manera que és un dels punts on cal posar la lupa per veure si realment aconsegueix crear lectors o no, i sobretot per assegurar que no els destrueix. Un cop els joves surten de l’escola cal que tinguin accés a les obres que els facin connectar amb la literatura, i en aquest sentit cal que ens preguntem si l’oferta en català ha estat (és) sempre l’adequada.”

Aquest és només un fragment de l’article que Aniol Rafel, editor de Periscopi, publica a Vilaweb dins la sèrie ‘Com pot créixer el nombre de lectors en català?’. Una oportuna invitació al debat i a la reflexió per millorar els índex de lectura en la nostra llengua.

Podeu llegir l’article íntegre en aquest enllaç.

Articles relacionats: “Ens hi va la vida“, de Joan Carles Girbés, editor de Sembra Llibres.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *