
«Smolny era, sempre, un lloc estrany. En els passadissos foscos i cavernosos on hi havia aquí i allà una pàlida bombeta elèctrica, milers i milers de soldats i mariners i obrers de les fàbriques marxaven amb les seves botes pesades i cobertes de fang tots els dies. Tothom semblava tenir alguna cosa a fer a l’Smolny i el terra blanc i polit sobre el qual una vegada caminaven amb pas lleuger les descuidades damisel·les es va anar obscurint i embrutint i aquell gran edifici tremolava amb el pas del proletariat…»
Sis mesos rojos a Rússia recull les observacions i vivències de Louise Bryant a Petrograd i Moscou durant la Revolució d’octubre com una de les primeres dones corresponsals. Bryant va estar present en moments clau –des dels acalorats debats a l’Institut Smolny fins a la caiguda del Palau d’Hivern– i va entrevistar els seus protagonistes, també ciutadans anònims que van participar en els fets revolucionaris. Escrit amb un estil amè i accessible, el seu llibre complementa Els deu dies que trasbalsaren el món de John Reed.
- ISBN: 978-84-16855-09-4
- 248 pàgines
- Publicat: setembre 2017
- Dimensions: 14,5x22,5 cm
- Format: Trade
- Col·lecció: Lletrafelina
- Gènere: Narrativa
- Gènere: No ficció
- Preu paper: 16.00 €
Què en diuen
«La senyoreta Bryant és fortament bolxevic en les seves simpaties, però no deixa que aquest biaix interfereixi molt amb l’objectivitat de les seves observacions.»
«Ella és salvatge i té coratge, és graciosa i bonica. Una amant de totes les aventures de l’esperit i de la ment.»
«Bryant es va fer la vida per a ella: les decisions que va prendre, els riscos que va entomar, les batalles que va intentar assumir, i a les que es va negar a lluitar.»