
El llibre de Fènix és un treball únic de futurisme africà. Preqüela de l’aclamada i guanyadora novel·la del World Fantasy Award Qui tem la mort, l’obra ens presenta una altra de les poderoses i memorables superdones d’Okorafor.
Phoenix va néixer i es va criar entre altres experiments genètics a la Torre 7 de Nova York. És una “dona accelerada”: amb dos anys de vida, té el cos i la ment d’un adult. Les seves habilitats, a més, superen amb escreix les d’un ésser humà normal. Innocent i sense cap experiència al món real, Phoenix és feliç tancada a la seva habitació i gaudint de l’amor de Saeed, un altre humà alterat biològicament. Una nit, però, en Saeed és testimoni d’un fet tan terrible que es treu la vida. Devastada per la seva mort, Phoenix se n’adona que la seva casa és en realitat la seva presó, i decideix escapar-ne. Però la seva escapada és només el principi de la història…
En aquesta preqüela de Qui tem la mort Nnedi Okorafor explora el procés de creació dels mites, així com el seu poder, superposant ciència ficció i realisme màgic en un relat que exposa de manera impertorbable les brutalitats del colonialisme, el racisme i la cobdícia.
Què en diuen
Okorafor triomfa sobre els perills d’escriure una preqüela fent que l'inevitable es percebi novament terrible. Combinant passatges poètics amb una observació aguda i la cadència ocasional d'una història explicada a la llum del foc, El llibre de Phoenix és una introducció segura no només als mites del seu propi món, sinó al procés de creació de mites.
En aquest llibre hi ha molta ràbia, però també hi ha amor i una bellesa terrible. La veu de Phoenix és tan poderosa en narrar la seva història que no només ens fa arribar la seva ràbia, sinó també la dignitat i la determinació de la gent oprimida
El llibre es basa en la seva exposició impertorbable de les brutalitats del colonialisme, el racisme i la cobdícia, exaltat per la bellesa de la prosa d'Okorafor.
És possible que Nnedi Okorafor hagi inventat un nou gènere. No es tracta de fantasia, ni de realisme màgic, ni de ciència ficció, i tampoc de ficció especulativa. Agafa el millor de cada gènere i hi afegeix quelcom que només podem definir com la seva ‘simultaneïtat de gènere’. Amb una elegància seductora, entrellaça perill, possibilitat i història en una set de justícia i transformació profundament humana.
El llibre de Phoenix és una novel·la molt més experimental que Qui tem la mort i, d’una manera estranya i inquietant, és molt divertida.
Un apassionant examen del poder del mite i de qui se li permet escriure i preservar la història… El fantàstic Llibre de Phoenix d’Okorafor té aquest anell de veritat, una aventura superlativa que aborda realitats massa dures
El Llibre de Phoenix no és només ben escrit, i no és només tremendament intel·ligent; també és una gran història, i em va mantenir llegint gairebé sense parar durant tot el recorregut.